جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
جهان بینی مسیحی در مقایسه با جهان بینی دیپاک چوپرا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Allison Renee Beardsley
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه، بررسی تطبیقی ​​جهان بینی مسیحی کتاب مقدس و جهان بینی دیپاک چوپرا، گورو فرهنگ پاپ است. هر دو جهان بینی با استفاده از یک روبریک استاندارد چهار سوالی جهان بینی مقایسه می شوند. تحقیقات از کتاب های چوپرا و کتاب های جهان بینی مسیحی کتاب مقدس جمع آوری شد. هنگامی که به یک سوال روبریک جهان بینی پاسخ داده می شود، با نظریه مطابقت حقیقت آزمایش می شود تا ببینیم چگونه واقعیت و تجربه ای را که بشریت به طور جمعی در جهان درک می کند، منعکس می کند. جهان بینی مسیحی کتاب مقدس به اندازه کافی به همه سؤالات موضوعی به شیوه ای منسجم و مطابق با واقعیت پاسخ داد. جهان بینی مسیحی دارای قدرت انباشته ای است، زیرا با خود تناقض نداشت و هر یک از پاسخ های موضوعی بر روی دیگری به گونه ای ساخته می شد که با واقعیت جهان مطابقت دارد. جهان بینی چوپرا در هر یک از سؤالات موضوعی شکست خورد. جهان بینی او با واقعیت و تجربه مشترک بشر مطابقت ندارد. چوپرا همچنین اغلب با خود تناقض دارد و جهان بینی او نامنسجم است.
دیدگاه مسیحی در مورد ریشه های اسلام: دین، بنیانگذار و اعمال آن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
German Matos
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : سالها مواجهه با مؤمنان اسلامی در پنج محله ایالت نیویورک، و به طور خاص تر، برانکس، سابقه ای را برای این تز ایجاد کرد تا با بررسی پیوند توحیدی ابراهیمی با ریشه های تاریخی و اعمال مذهبی، دین اسلام را به طور جامع تحلیل کند. . روش‌هایی که در این پایان‌نامه برای اثبات حقانیت اسلام به‌عنوان وارث توحیدی ابراهیمی به کار می‌رود، شامل منابعی مانند قرآن، حدیث و متون تفسیری است که از عربی به انگلیسی ترجمه شده‌اند. استفاده همزمان از منابع یهودی، مسیحی، اسلامی و سکولار معتبر برای بررسی دقیق ادعاهای الهیاتی و تاریخی اسلام برای تدوین دیدگاه مسیحی مدرن در مورد وجود، منحصر به فرد بودن و اعمال مذهبی پیامبر اسلام که او بر اساس دستورات خداوند ایجاد کرد، مورد استفاده قرار گرفت. این تز پس از بررسی کامل ریشه‌های قومی و مذهبی مردم شبه جزیره عربستان و ارتباط حضرت محمد با اسماعیل به این نتیجه رسید که اسلام فاقد استمرار سنتی توحیدی نسبت به پیشینیان یهودی و مسیحی خود است و این امر نشان می‌دهد که یک فرقه یهودی-مسیحی باقی می‌ماند. بنابراین، این پایان نامه دیدگاه مدرنیزه شده مسیحی را بیان می کند که قصد دارد نشان دهد که بنیان الهیات اسلامی و اعمال دینی در تصورات پیامبر عرب محمد در مورد یهودیت، مسیحیت و عقاید بت پرست عربی باستانی زمان خود نهفته است.
فایده گرایی الهی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jimmy R. Lewis
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اثر به موضوع خدا و اخلاق می پردازد و هدف از آن پاسخگویی به سؤالاتی است که چرا خدا کاری را انجام می دهد و آیا خداوند در اخلاق خود منفعت طلب است یا خیر. برای پاسخ به این سؤالات، ماهیت خدا از دریچه خداباوران کلاسیک مانند آنسلم، توماس آکوین و آگوستین بررسی می شود. تصورات جرمی بنتام و جان استوارت میل از فایده گرایی نیز توضیح داده شده است تا در مورد تعریف فایده ای که در فایده گرایی الهی استفاده می شود، سردرگمی وجود نداشته باشد. در نهایت، فایده گرایی الهی در کنار نظریه فرمان الهی قرار گرفته و قدرت تبیین هر یک مورد توجه قرار گرفته است. در نهایت، این تز به این نتیجه می‌رسد که خداوند در اخلاق خود یک فایده‌گرا است، زیرا می‌خواهد و عمل می‌کند تا بیشترین خیر (رابطه با خودش) را برای هر چه بیشتر انسان‌ها به ارمغان بیاورد.
نئومولینیسم: ارزیابی مجدد و دفاع [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elijah Hess
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز به بررسی قاطعیت روایت گرگوری بوید به اصطلاح «نومولینیست» درباره باز بودن آینده می پردازد. به طور خاص، این تحقیق در مورد اینکه آیا میدان مخالفت بوید برای گروه‌های آتی الگویی از واقعیت برای خداباوران اراده آزاد ارائه می‌دهد که بتواند مفاهیم کلاسیک (1) دانایی مطلق، (2) منطق، و (iii) آزادی اخلاقی مهم را حفظ کند یا خیر. در آنچه در ادامه می آید، استدلال می کنم که می تواند.
پادشاهی تو بیاید: یک مطالعه مأموریت شناختی در مورد رابطه بین مفهوم پادشاهی خدا و عملکرد کلیسای مبلغان با استفاده از مثال آگوست هرمان فرانکه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Kurt Hilmar Schultze
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه نشان می دهد که چگونه مفهوم پادشاهی خدا بر الهیات و عملکرد کلیسای مبلغان آگوست هرمان فرانکه تأثیر گذاشته است. با مطالعه ادبیات موضوع، مفهوم ملکوت خدا در هاله پیروی از منظر الهیات رسالتی مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه بر آن، عمل کلیسای فرانکه از منظر تاریخ رسالت ارائه خواهد شد. هر دو دیدگاه به یکدیگر مرتبط هستند تا روابط بین پادشاهی خدا و عمل کلیسا مشخص شود. بدیهی است که دیدگاه ملکوت خدا بر چارچوب، نقطه مرجع، مشارکت انسانی، رویکرد کل نگر و همچنین دامنه فعالیت تبلیغی در هاله تأثیر قاطع داشته است. بر اساس نتایج تحقیق، نتیجه‌گیری و پیامدهای عملی برای بحث امروز در مورد مفهوم ملکوت خدا و عمل تبلیغی ارائه شده است.
درباره ماندگاری اصالت هایدگری [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Seth Benton Daves
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این مقاله من این سوال را مطرح می کنم: آیا اصالت هایدگری دائمی است؟ برای بررسی این پرسش، با تحلیلی کامل از آنچه هایدگر از اصالت می‌گوید، شروع می‌کنم. پس از آن، به چهره‌های پیشرو در این حوزه نگاه می‌کنم و به دنبال راهنمایی در پاسخ به پرسش ماندگاری اصالت هایدگری هستم. در نهایت به این نتیجه می‌رسم که نسخه اصلاح‌شده تحلیل جان هاگلند از مصمم بودن، پاسخ مثبتی به سؤال من می‌دهد. من با بررسی مشکلات احتمالی به این نتیجه می رسم که اصالت هایدگری دائمی است.
وقتی خدا می میرد: تغییر دین از خداباوری به عنوان شبیه به تجربه مرگ [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
William David Simpson
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه، جنبه های روانشناختی و تجربی تغییر از جهان بینی خداباورانه ماوراء الطبیعه (مخصوصاً مسیحیت از نو متولد شده) به جهان بینی فلسفی طبیعت گرایانه و الحادی را در چارچوب چشم انداز مذهبی در ایالات متحده بررسی می کنم. انتقال، که به عنوان "تبدیل مجدد" شناخته می شود، می تواند به طور بالقوه مشابه، هم از نظر روانی و هم ذهنی، با تجربه مرگ دیگری به عنوان یک تغییر محیطی عینی در نظر گرفته شود. دوباره مسیحیت به عنوان یک عامل مستقل موجود و فعال در جهان. شباهت‌های بین روابط انسانی و روابط با خدا، مبنای این ادعا را فراهم می‌کند که از دست دادن این روابط به‌طور بالقوه تجربه‌های مشابهی را ایجاد می‌کند. برای مثال، هر دو دارای یک کاهش هستند در تعداد موجوداتی که تصور می‌شود دارای ذهن هستند (یعنی تئوری تعیین‌های ذهن). همچنین، هر دو تغییر مستلزم درک مجدد هدف و معنا در جهان (یعنی استدلال غایت‌شناختی) هستند. من هر یک از این تغییرات را با جزئیات بررسی می کنم. در نهایت، نشان می‌دهم که تفسیر تجربه تغییر دین به‌عنوان مشابه تجربه مرگ، پیامدهایی برای گفتگوی عمومی بین مسیحیان و ملحدان دارد.
الهیات به عنوان حد علم: کشف آناکسیماندر از متافیزیک و مفهوم میلزی از الوهیت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kosta Gligorijevic
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه نقش مفهوم الوهیت را در نظریه های فیزیکی آناکسیماندر میلتوس (حدود 610 - حدود 546 پ. این تز با تمرکز بر مفهوم آناکسیماندر از apeiron (نامعین)، ادعا می‌کند: (1) که آناکسیماندر از اصطلاحات الهیاتی برای توصیف یک اصل فیزیکی و هستی‌شناختی قبل از اینکه خود ارسطو چنین مفاهیمی را توضیح دهد استفاده می‌کند. که او بدین وسیله (2) تمایز بالقوه- فعلیت ارسطو را پیش بینی کرد. و (3) عیوب اصلی شیوه تبیین جاری در قرن ششم قبل از میلاد میلتوس را شناسایی کرد. این استدلال توسط یک طرح مفهومی پشتیبانی می‌شود که نشان می‌دهد آناکسیماندر یک نظریه متافیزیکی جاه‌طلبانه اما در نهایت ناموفق را ارائه کرد که به apeiron هم اولویت زمانی و هم هستی‌شناختی اختصاص داد، بنابراین به‌عنوان یک جایگزین اولیه برای محرک نخست ارسطو عمل کرد.
"آنها خدا را خواهند دید": بیان تومیستی شادی و آرزو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Fred del Guidice
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف مقاله بررسی الهیات سنت توماس آکویناس درباره شادی و رابطه آن با میل طبیعی به دیدن خدا است. به طور خاص، به دنبال این است که به این موضوع بپردازد که آیا این میل طبیعی برای دیدن خدا ذاتی است یا برانگیخته. دو مکتب فکری متفاوت در این مورد وجود دارد. برخی از علما مانند بل. جان دونس اسکاتوس و هانری کاردینال دو لوباک معتقدند که میل طبیعی به دیدن خدا یک میل فطری و ناخودآگاه است که جدا از دانش است. از سوی دیگر، بسیاری از تومیست‌ها مانند کاجتان، سوارز، جان سنت توماس، گاریگو-لاگرانژ، و ژاک ماریتن معتقدند که میل طبیعی به دیدن خدا یک حرکت طبیعی اراده است که از دانش ناشی می‌شود. هر دوی این مواضع مفاهیم متفاوتی در مورد توانایی انسان در عشق به خدا و رسیدن به سعادت کامل دارند. دکتر لارنس فینگولد، الهی‌دان تومیست و نویسنده پرکار، در یکی از کتاب‌های خود به طور گسترده در این مورد نوشته است: میل طبیعی به دیدن خدا به روایت سنت توماس آکویناس و مفسران او. این مقاله با استفاده از کتاب او، خلاصه‌ای از الهیات سعادت توماس سنت توماس را ارائه می‌کند، این دو تفسیر متفاوت از متون آکویناس را بررسی می‌کند و سپس نتایجی را از این تحقیق پیشنهاد می‌کند.
مسئله شناخت طبیعی خداوند در نوشته های توماس آکویناس و استقبال از آن توسط نویسندگان برگزیده معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jiří Řičař
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : استناد کتابشناختی مسئله شناخت پذیری طبیعی خدا در توماس آکویناس [نسخه خطی]: و استقبال از آن توسط نویسندگان منتخب معاصر: پایان نامه دیپلم / Jiří Řičař; ناظر: دیوید بوما. – پراگ، 2016. – 62 ص. چکیده پایان نامه به امکان شناخت خدا به معنای فلسفی اختصاص خواهد یافت. از نظر روش شناختی، مکاشفه کتاب مقدس (revelatio) و آموزه مسیحی را نادیده می گیرد. دانشجوی کارشناسی ارشد آموزه مناسب آکویناس را ارائه خواهد کرد و سعی می کند تأثیرات و اشکال آن را در آثار فیلسوفان دین معاصر مانند آر. سوینبرن، آر. شفلر و غیره بیابد. هدف این پایان نامه بیان آموزه توماس آکویناس در این زمینه و ارزیابی واکنش و تغییرات آن در آثار فلاسفه خاص است
  • تعداد رکورد ها : 1276